Saturday, March 19, 2016

Да математику свако научи лако - песме за децу

Математика

Матема, матема МАТЕМАТИКА…
То је једна наука МАТЕМАТИКА…
То је права наука МАТЕМАТИКА…

Ту се учи да се мисли
да се броји, да се мери
да се множи, увећава
Да се дели и смањује,
одузима и додаје
да са знаде, да се пише
шта је веће, шта је више

Да се позна врло лако
шта је мање, шта једнако
шта је лево, шта је десно
шта је испод, шта је изнад
шта између, шта средина
шта коцка, шта облина

Све је ово право знање
то је права наука
матема, матема, математика

Музичка верзија



Учимо да бројимо -

Бранко Коцкица


Там-там-там-та-рам
један то је кад си сам

Два су ти и твој брат
приземље и први спрат

Твоја мама, брат и ти
то је три, то је три.

Четири је, хајде, схвати
кад се тата кући врати

Петица је бројка лака
то је уз вас још и бака

Кад је деда ваш гост чест
то је онда бројка шест

Кад уз све њих куцу гледам
то је седам, то је седам

Још и маца у гужви тој
онда је то осми број


 Ми се не бојимо
учимо да бројимо
текст: М. Ђукановић Ђуза



Једнога дана, у два сата,
три миша мала четвртог вукла 
до петога спрата. 
Шести миш је стао и седмога звао, 
да у осам сати, 
у деветој рупи 
десетог миша покупи.


1-једна је глава, 

2-два су ока плава, 
3-ја баба и деда, 
4-ноге има меда, 
5-петокрака звезда, 
6-на грани има гнезда, 
7-у недељи дана,
8-књига има Брана, 

9-браце Југовица, 
10-имам ја
 


Један 
Има један број увек сам што стоји
он се зове
један 
и лако се броји
на почетку реда увек један стоји
један је најмање, нула се не броји
имам једну маму,имам једног тату
једну главу имам на једноме врату
једно је то сунце што на небу сија
један нам је месец а један сам и ја

Два

сад за бројем један двојка увек кружи
један се са једним ада лепо дружи
два су драге деке са две баке моје
од њих два пута поклоне ја добијем своје
а две руке моје стално раде нешто
док две ноге немирне увек трче вешто
два су ува моја око моје главе
највише ја волим две окице плаве

Три

три нам је већ група,користи се глава
кад се двојци дода један, дружина је права

Четири

са двојицом пријатеља када иду двоје
исто буде као када једног јуре троје
они праве број што четири це зове
од тог друштва ето намаједне бројке нове.

Пет

једна шака наша пет прстију има
провери код других, рукуј се са свима

 Десет љутих гусара


 Десет љутих гусара
Досло у мој кревет
Један пао с кревета
Остало их ...

Девет љутих гусара
Јос не знају ко сам
Једног сам успавао
Остало их ...

Осам љутих гусара
Ја их остро гледам
Један пао у несвест
Остало их ...

Седам љутих гусара
Побегло на брест
Један пао на главу
Остало их ...

Шест љутих гусара
Збрисало у свет
Један се изгубио
Остало их ...

Пет љутих гусара
Лете као лептири
Један пао у бунар
Остало их ...

Гле четири гусара
Бес у њима ври
Један пуко од муке
Остало их ...

Три љута гусара
А против њих ја
Једног сам звизнуо
Остала су ...

Два љута гусара
А поглед им ледан
Један се оклизнуо
Још остао ...

Један љути гусар
Постао је медан
Просто се истопио
Остао ...

У сваком погледу
Прошла ме је страва
Сад је све у реду
Може да се ...










 

No comments:

Post a Comment