Wednesday, April 22, 2015

ЗАГОНЕТКЕ - ДЕЦА И ШКОЛА


Бела књига, црно семе, мудра глава која сеје. * ПАПИР и ОЛОВКА *
Корице има - нож није, листове има дрво није. * КЊИГА *
Ко у кући господари, и свако га милије, а нико не поштује. * ДЕТЕ *
Господар у кући стоји, а брада му изван куће. * КЛИП КУКУРУЗА *
Једна грудва воска - целом свету доста. * СУНЦЕ *
Ја чувам благо, а људи мене чувају. * КЉУЧ *
Од њега живиш, нити га једеш, нити га пијеш. * ВАЗДУХ *
Зубе нема, руке нема, а опет уједа. * ЗИМА *
Паде бисер у село, село бисер покупи. * КИША *
У горици на једној ножици. * ПЕЧУРКА *
Коњ без главе, пут без траве. * БРОД *
Прси ми лађа, весла ми ноге, а руке ми међу очи. * ПАТКА *
Шта је најскупље на свету. * ОБРАЗ - ЧАСТ *
Једна глава а стотину капа. * ГЛАВИЦА КУПУСА *
Уђе белоња у фуруну без коже, а изађе са кожом. * ХЛЕБ *
Цео дан хода, из куће не изађе. * ПУЖ *
Која се два брата никад не састану а између њих је само један брег * ОЧИ *
Шта у шуми без мозга лаје. * СЕКИРА *
С кором уђе, без коре изађе. * ХЛЕБ *
Цео дан иде, а никуд не одмиче. * САТ *
Грбаво прасе све поље попасе. * СРП *
Пуна школа ђака, ниоткуда врата. * ЛУБЕНИЦА *
Чуча чучи - бега бежи, скочи чуча, па ухвати бегу. * МАЧКА и МИШ *
Сам лончић у пољу ври. * МРАВИЊАК *
Скочи срна из трна, где се свила ту и умрла. * ВАРНИЦА *
О клину виси, о злу мисли. * ПУШКА *
Дању клања, а ноћу звезде броји. * БУНАР *
Једна гуја преко белог света. * МУЊА *
Гором иде не шушка, водом иде, не брчка. * СЕНКА *
Ти га ја, ти га ти; ти га нећеш погодити. * ТИГАЊ *
Два ступца у небо ударају. * ОЧИ *
Бела њива, црно семе, мудра глава, која сеје. * ПИСМО *
Бела кока испод стрехе вири. * ЗУБИ *
Сто орлова једно јаје снесе. * КРИШКА СИРА *
Отац у колевци, а син у сватовима. * ЦОКОТ и ВИНО *
Ноћу стеоно, а дању јалово. * КРЕВЕТ *
Нити мисли, ни говори, само ти се каже. * НИТИ *
Пуна греда бели пера. * ЗУБИ *
Кући иде, а у гору гледа. * ПУШКА *
Црна кера за собом бело црево вуче * ИГЛА и КОНАЦ *
Тело му је дрвено, зуби су му гвоздени, срце му је пртено. * САНДУК *

No comments:

Post a Comment