Sunday, January 4, 2015

ДУГА/ прича о бојама


Приповједач:
Једном давно све боје свијета започеле су свађу. Свака је тврдила да је она и баш она најбоља, најважнија, најомиљениЗЕЛЕНА: ја сам најважнија. Знак сам живота и наде. Обојила сам траве, дрвеће и лишће. Без мене би угинуле све животиње. Осврните се крајоликом и видјет ће те да мене има највише у природи.
ПЛАВА: па можда те и има највише на земљи, али заборављаш на небо и море гдје ја владам. Вода је извор живота, а настаје у облацима плавог неба. Небо пространо, мирно и ведро. У животном немиру најпотребније је моје пространство и мир.
ЖУТА: ах, ви сте тако озбиљне! Ја доносим смијех, весеље и топлину.Сунце је жуто, звијезде су жуте. Сваки пут кад погледаш сунцокрет свијет се почиње смијешити. Без мене не би било забаве..
НАРАНЧАСТА: ја сам боја снаге и здравља. Ријетка сам али драгоцјена. Кријепим људско тијело јер доносим најважније витамине. Сјетите се мркве, наранче, диње...Кад испуним небо у зору или сутон својом бљештавом љепотом ни на једну од вас нитко ни не помисли...
ЦРВЕНА: а ја, ја сам владарица свију вас, крв живота. Боја сам опасности и храбрости, волим борбу...без мене би Земља била хладна попут Мјесеца. Ја сам боја љубави и страсти, ружа и макова.

ГРИМИЗНА: ја сам боја моћи и владања. Бирали су ме краљеви, војсковође, бискупи јер педстављам мудрост. Нитко ме ништа не пита већ ме сви слушају и покоравају ми се.
ЉУБИЧАСТА: погледајте ме, ја сам боја тишине. Једва ме примјећујете али без мене сте све сувишне. Значим смисао, сумрак и дубину. Требате ме за равнотежу, молитву и унутрашњи мир.
ПРИПОВЈЕДАЧ:
Боје су се наставиле хвалити, њихова свађа је бивала све гласнија и гласнија...одједном се на обзору смрачило...облаци су прекрили сунце, а небо је постало сиво. Бљеснула је сјајна свјетлост, зачуо се гром и прасак..почела је падати киша, а боје су се од страха стиснуле једна уз другу..Тада је небо проговорило:
НЕБО: Ви глупе боје! Зашто се свађате? Зар не знате да је свака од вас створена за посебну сврху!Свака од вас је јединствена . Све сте потребне и важне! Дођите к мени! Заједно ће те заблистати на небеском своду, ваше ће разнобојно јединство бити знак љубави и мира!
ПРИПОВЈЕДАЧ: сваки пут кад пада киша, да опере свијет, на небу се јавља дуга. Кад год је угледате сјетите се да сте потребни једни другима да би градили заједнички бољи и праведнији свијет...

No comments:

Post a Comment