Friday, January 23, 2015

"НАЈБОЉЕ ИГРАЧКЕ ЗА ДЕЦУ" - Шта су рекли педагози, психолози, васпитачи и други..?


И ако сматрам да играчке добијају вредност тек у некој игри и да играчка сама по себи нема неку вредност уколико није употребљена на прави начин и не прати потребе и интересе детета, које не морају да буду тренутне већ  развијене током неке активности, отворила сам разговор на тему: Каква је ДОБРА ДЕЧЈА ИГРАЧКА? и сама занајући важност игре и играчака у дечијем животу. ВАСПИТАЧИ би посебно требали да знају када их неко са стране пита за савет везан за неку играчку или игру, јер су игра и играчке основа предшколског периода и кроз њих се развијају све свере развоја и учења.

Сада вам представљам различите одговоре и мишљења које смо добили , пре свега веома занимљиве а верујем и корисне на питање какве су то играчке најбоље за децу и зашто!!!


Силва Јанчула - Оне играчке које ће задовољити потребу и могућности дјетета за игром.Нека дјеца воле слагати, комбинирати, друга играти игре улога,( лутке, одјећа, посуђе...), дјеца која имају потребу за кретањем и спортом (лопта, бицикли, рекет...)... Дјеца сама направе селекцију и одабир, то треба поштивати, подржавати и потицати.

Тамара Тошић - Најбоље играчке за децу, по мом личном мишљењу, су оне играчке које дете подстичу на размишљање, истраживање, играчке које индиректно утичу на развијање одређених функција и способности детета. Наравно, не треба занемарити интересовање детета.

Јасна Пејашиновић Бубић - Само правилно осмишљена и организована игра ,уз адекватну улогу васпитача свака игра може да допринесе развоју дјетета.Битнији је начин примјене него само средство.Често се служимо импровизацијом која такође даје јако добре резултате..Најквалитетнија играчка у рукама неког ко није адекватан неће довести до резултата.

Цедиславка Поповић - Ту нема правила. Деца најбоље уче кроз игру. Приликом избора играчке треба пре свега водити рачуна да буду здраствено безбедне и да деца лако манипулишу са њима.Такође треба да поседују и одређену едукативну вредност.Током рада са децом често сам имала у групи децу са посебним потребама и код њих треба поштовати индивидуалност као и код остале  деце.Ја лично генерално не бих делила играчке, на играчке за децу са посебним потребама јер све зависи од врсте и степена обољења.У мојој групи све играчке су биле заједничке  

Гордана Секулић Куповне - намјенске играчке су добродошле, али данас их више него икад на тржишту има свакојаких, често врло скупих, а потпуно безвриједних, непотицајних, чак опасних.... ту су родитељи, али и установе које раде с дјецом често у дилеми што одабрати... ...

Приватни Вртић СтоногицаПо мени су најбоље оне играчке које сами израдимо, у које деца уложе свој труд и креативност. 
Ми правимо све што се да направити и увек то повежемо са усмереним активностима. Моје дете управо гледа гаражу коју је поставила Ненси Линић. Каже - Ово морамо направити!!! Гаража на спрат! 
Не кажемо да куповне играчке нису добре за децу, али им намена губи смисао. Покретне игре, лопта, кликери, ластиш..... Игре улога, драматизације....и сл. слажем се да су одличне . Али, када говоримо о играчкама - ове које деца праве са родитељима или васпитачима су, по мени, много, много боље у сваком погледу. Видела сам једну дивну играчку - аутомобил Тате Прасета у којем су за седиште залепљењи Тата Прасе, мама, Пепа и Џорџ. Баснословно је скупа. Леп је УКРАС, али шта деца са њом да раде? Узму је у ручицу и возе, возе, возе......Фигуре се не могу чак ни извадити?!1

Јелица Мирковић ТепавацКао и куповна тако и направљена играчка може бити едукативна из тог разлога што све зависи како ће је васпитач презентовати деци,а такође их и заинтересовати да се едукују уз помоћ ње, а наравно од свега се могу направити и могу да се користе у игри од ситне до крупне моторике итд...најбоља играчка не постоји.. све су одличне. 

Ана ТомићСкупе играчке нису нужно и најбоље. Најобичнији предмети могу бити корисне дидактичке играчке, нарочито када је реч о деци која имају проблем у развоју. Наравно, подразумева се да буду безбедне.

Снежана ЦрногорчевићНајбоље играчке за децу су пригодне играчке које деца и родитељи или деца и васпитачи праве заједно као и оне играчке где деца могу слободно да истражују и тако развијају спектар различитих способности.

Весна Јанковић - И ја сам имала играчке...да и баш се сећам свега,а на пример да сам после игре увек своје играчке слагала и таква сам читев живот.Моја ћерка се као дете играла са стетоскопом,шприцем,и замисли ради у здравству.Син је волео књиге и да му читам приче и замисли он ни мање ни висе него ПСИХОЛОГ.И нема нове или ти старе психологије увек је исто.И кави су били као јако мали и сад су, да ја сам то знала док сам их одгајала и трудила се да их ето баш кроз игру уведем у све........

Вања Поповић ПсихологОно што ми је на памети је да би било згодно када би се родитељ и дијете играли тако да заједно израђују играчку, лутку нпр., затим да се уживљавају и разговарају преко лутке играјући неку врст луткарске претставе.

Аниса Ћатовић - Што се тиче аутистичне деце,добре су играчке које ће на неки начин задржати њихову пажњу,што значи да треба да буду занимљиве..

Весна Јанковић Дете се најрадије из свог периода детињста сећа оне играчке којом се играо са родитељем.То се може назвати споном између родитеља и деце,или може се рећи да како је родитељ показао начин на који се треба играти да су то уствари опхођења према читавом животу уопште.Преко играчке се стичу радне навике,значи после игре се уредно сложе на своје место.Према играчкама се марљиво понаша,чувају се.Девојцице на пример своје лутке брижно чешљају,облаче,шију им оделца,док дечаци своје аутиће чисте,поправљају и тако се полако уводе у оно сто их чека касније.У ствари онај први додир са играчком и начин на који је родитељ ту играчку представио свом детету је најважнији.Посто деца копирају родитеље у свему па и начин опхођења према њима самима,у самој игри се може открити.Изоставили смо књигу и то је на почетку једна играчка са слицицама коју ако родитељ на прави начин покаже или објасни може пробудити машту,бити основица за даљу љубав према учењу.А што се тиче деце са посебним потребама,играчке јарких боја, оне које не могу повредити приликом игре су јако важне као играчке које привлаче пажњу и радост.

Лаура Хилл - Ако ће нам играчка бити спона родитељ/дете онда ..У реду . А извините молим вас шта ћемо са само 50 так год уназад где су деца била касније бољи људи и вредновали и поштовали више и родитеље и др. А мислите имали су играчке , то им је развило спону ? Или радну навику?

Стевица Јовановић - Као и код животиња игра,а играчке као предмет који се користи током играња и код људи је јако важна. Сваки производ ,па и играчке имају одређена органолептичка својства и као такве, својим посебним квалитетима утичу на формирање перцептивних и моторичких способности код деце. дакле, играчке морају и требају имати и "едукативни карактер", јер у најранијем добу (до 4-5 година) долази до формирања базе личности детета и формирања највећег броја синапси везаних за моторику. Играњем осим учења и развијања моторичких способности долази и до иницирања и развоја социјалних вештина, колективног духа и многих других ствари битних за даљи живот.Од најранијег доба родитељи се требају играти с децом,кроз игру развијати међусобне везе (играњем с родитељем дете ствара свест о родитељу као пријатељу и себи равном, не неком апсолуту и тиранину), јер најлакше се учи кроз игру /кад неког не примораваш да учи, већ учи из забаве/. Играчке за децу са посебним потребама би требале бити тако направљене, како би развијале компензаторске механизме за недостатке или пак тако конципиране да подстичу отклањање недостатака у мери којој је могуће, уједно би морале бити и тако смишљене да не утичу на свест детета о његовим недостатцима, дете се никада не сме осећати другчијим и у подредјеном положају у односу на децу која су имала више среће .....

Лаура Хилл - Родитељи,деца и играчке ? Веза? Кроз машту дати емоцију играчки те тако пренети везу са родитељем, љубав према детету и надасве пуно поштовање. Слободан избор играчке при куповини али уз лаган и суптилан начин и покушај да се дете само објасни где се види и у чему, конекцију између себе и играчке , који део себе пројектује на играчку

No comments:

Post a Comment