2.4. Светски дан Дечје књиге
Потреба за читањем почиње да се развија тако што одрасли прво читају деци, и то је прва фаза имагинације.
Док дете пажљиво слуша, ишчекује шта ће бити ...оно учествује, његова имагинација ради пуном паром. Нема напора, дете је изложено читању блиске одрасле ослобе. Тако се за ситуацију слусања везују позитивне емоције .
У следецој фази читање води разговорима о сликама, идејама, ликовима и догађајима у књизи. У овом процесу важна је интеракција одраслог и детета. Потребно је водити рачуна о избору текстова : прво бирати оне са кратким и логичним поглављима и полако ићи ка дужим текстовима, гледајући да одговарају дететовом узрасту, спремности и готовости. Детету не мора бити занимљиво и лепо оно што је нама.
У фази када је дете довољно успешно савладало читање, долази до критичног преокрета. Дете треба од пасивног примаоца да постане активни учесник, да улази у царство књига без посредства одраслих ида то чини радо и вољно.
А ево и неких начина како то успети :
повезујте књижевне текстове са игроликим активностима - драматизацијама, играма улога, имитацијама ;
омогућите детету избор текстова за читање - приче, песме, стрипови, новине, романи ;
пажљиво одмерите дужину и тежину текстова - по потреби делите их на мање целине ;
пратите дечји доживљај прочитаног - тражите мишљње, критику, прихватите да им се нешто не допада или не разумеју... ;
Кад вам буду одговорили питајте их шта су разумели, а шта је било лепо и узбудљиво ...
Тако се уводи дечји доживљаји, осећајност и потребе у наставу и читање, а негује се и њихова личност..
No comments:
Post a Comment