Friday, February 13, 2015

"Благодарна душа захваљује свему" - поука за сваки дан


ПРОЧИТАЈТЕ ОБАВЕЗНО!!!!

Ако би нас неко питао да ли смо задовољни свим што имамо, велики број нас би сматрао да нам нешто „фали“.
Највећи број људи живи животе за које сматрамо да су „мањкави“. Да нам је још мало новца, времена, љубави.... Да нам је боље здравље, да имамо већи стан, да нас деца боље слушају, да се наш партнер више труди ... да је свет мало другачији, да су људи око нас мало бољи, да лети није тако вруће и да зими није тако хладно...
Свако од нас бира у каквом ће универзуму да живи – у универзуму недостатка или у универзуму благостања. Споља нема много разлике, али наши ставови чине да, иако често делимо исти географски простор, живимо животе паралелних универзума. Сваког дана, сваког трена када мислим о томе шта ми недостаје, ја подижем зидове који ограђују мој унутрашњи простор и чине га мрачним и скученим. Сваког дана и трена када осетим захвалност за оно што имам, ја отварам прозоре своје душе и чиним да се она шири осунчаним пространством.
Наше мисли креирају нашу реалност. Ако мислим да немам довољно разлога да будем срећна, ја једноставно не могу да будем срећна. Ако мислим да имам разлога да будем захвална за многе ствари које ми је живот пружио, у мени расту радост и смирење. На жалост, ми живимо у време када смо свакодневно бомбардовани негативним садржајима. Телевизија и новине фокус стављају на негативно у свету. Мало је садржаја који нам указују на све што је лепо, вредно и добро у ţивоту. За такве садржаје морамо да учинимо напор да их проналазимо сами. Али када учинимо напор, многоструко се исплати. Препознавање лепоте и хармоније у ужурбаном и бучном свету конфликата је као вода за ожеднелог путника. Окрепљује нас, храни и оснажује. Даје нам веру и снагу да истрајавамо у намери да бирамо радост и захвалност у животу.
Овог месеца, пробајмо да јачамо захвалност у себи - захвалност за сасвим обичне и мале ствари: кишобран када пада киша, топао кревет када смо уморни и поспани, оброк када смо гладни, осмех који нам неко пружи, боје и звуке који нас извлаче из себе у контакт са универзумом, чај који је неко спремио за нас.....
„Сећам се да сам, као девојчица, била очарана лепотом у природи. Јесење боје у краљевачком парку... савршеност пахуља што лебде изнад мене... нежна снага љубичица и висибаба, које се пробијају кроз остатке зиме... свечаност љубичасте боје у Долини јоргована... Све је то будило осећај задивљености, неизрециве радости и захвалности што сам ту и сведочим ту бескрајну лепоту.
Тада нисам умела да изразим то што осећам, нисам ни сама разумела ту мешавину рањивости и спокоја која је пулсирала у мени у сусрету са природом...
Одрасли су нас у то време учили да будемо фини, културни, да кажемо хвала када нам неко нешто поклони, или учини за нас... Бака нам је говорила да треба да будемо захвални за топли кревет у коме спавамо, за одећу коју носимо, за све оно што наши родитељи нису имали...
Једино у природи, слутила сам тај осећај захвалности за то што постојим, што постоји свет препун лепоте, што је све повезано, на мени несхватљиве начине, што чак и мука и бол имају неки разлог, што све има смисао...
Нисам имала поверења у одрасле, осећала сам да не могу да одговоре на сва моја питања и да истински буду ту за мене... Једино у природи, била сам мирна и спокојна, уверена да је, ипак, све у реду, да је све онако како треба да буде... Природа је за мене била потврда да Неко зна шта ради, да води рачуна о свакој травци, буби и човеку... и да ја имам место у читавом том поретку... И читаво моје биће пулсира захвалношћу за ту слутњу, за то разумевање које носи спокој и испуњава ме миром.“
Весна Белчевић
Вежбе за јачање наше захвалности

1. седмица „Благодарна душа захваљује свему“- Шта је то што вас у природи надахњује?
Упишите по једну ствар сваки дан која вас надахњује у природи. (Седам дана, свакодневно, пратите ваше понашање у вези са овим и и по могућству записујте запажања)
2. седмица “Додирни ову зелену траву јер можда је следеће лето неће бити. Напиј се воде са хладног извора јер ко зна до године шта ћемо пити. Воли ме јер можда нас сутра неће бити.” З. Морић - Свако вече следећих седам дана , запишите три ствари које сте тог дана доживели (видели, чули, осетили, додирнули...) за које сте захвални.
3. седмица Понекад, схватамо колико нам је неко значио, тек када нестане из нашег ţивота.
Ове недеље, покушајте да сваког дана искажете захвалност људима до којих вам је стало.
4. седмица Ову сеансу завршавамо истражвањем теме захвалности исказивањем захвалности према себи.
Покушајте да на крају дана препознате шта је то за шта сте сами себи захвални.
Можда је то што сте у некој ситуацији имали стрпљења а мало ко би то успео, можда сте одбили да радите нешто што вам не прија, можда сте тражили нешто за себе, иако вас је било страх...

Извор : ИЗ ДАНА У ДАН- Малим Корацима До Великих Промена - приручник за лични развој, 
Жане Борисављевић


СРЕЋАН ВАМ ДАН ЗАЉУБЉЕНИХ КАО И ДАН ВИНОГРАДАРА, ЖЕЛИМ ВАМ ДА ИСКОРИСТИТЕ МАКАР НЕКЕ ОД ОВИХ САВЕТА И СВАКОГА ДАНА БУДЕТЕ ЗАЉУБЉЕНИ У НЕКУ "БЛАГОДЕТ" И БУДЕТЕ СРЕЋНИ. 

No comments:

Post a Comment